me

Neix en Alacant en 1985. Es mou dins del camp de la dansa principalment com a coreogràfa i ballarina.

És llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, en 2007. D’ençà, li interessa observar en detall la realitat que l’envolta, desenvolupar el seu imaginari i estudiar la forma com a contingut en diferents mitjans i l’impacte del seu potencial de transformació.

En el 2009 es trasllada a Amsterdam per cursar els estudis en Dansa i Coreografia en School for New Dance Development en Amsterdamse Hogeschool van de Kunsten, graduant-se al 2013. Es allà on comença les seues creacions coreogràfiques.

Al 2012 fa dos dels seus primers treballs, Plexus, on explora una pràctica corporal que funciona a mode de constant interacció amb els altres i amb un mateix a l’estar redefinint-se amb la corporalització d’altres esferes de realitat. En moviment els subjectes es troben junts i aïllats al mateix temps, cohexistint diferents plans d’experiència del temps i de l’espai. Li interessava desmantel·lar la necessitat de la lògica del llenguatge per donar sentit a l’existència. Proposava un esdeveniment singular, que es deplega en diferents articulacions. Com una mena de paisatge –entès con una constel·lació on conflueixen diverses capes- on convertir-se en més que en ser; en el límit del desconegut, implicant el concepte de diferència, recodificant amb el moviment la realitat amb un sistema on establir relacions diferencials per tal de crear nous espais, temps i sensacions en el moment present.

_D3S4508

 

Després, amb Exquisite corpses contínua treballant sobre ruptura i connexió però defineix molt més tots els aspectes formals. Treballa desde fóra, cosa que li facilita prendre moltes més decisions i entendre en profunditat els mecanismes per generar control i caos, per encabir dins de la inhibició moments d’explosió. En aquest treball la voluntat és la de desorganitzar la noció del complet a través d’una percepció interrompuda del cos, l’espai i el temps. És tracta d’un collage coreogràfic on els cinc cossos es redefineixen en precisió, rearticulant-se en múltiples i dinàmiques configuracions sabotejant la unitat que tots ells conformen. En aquest treball desenvolupa el seu interès formal per l’abstracció i s’endinsa en altres formes de treballar amb l’afecte.

_D3S1230

 

En 2013 fa el seu treball de graduació, Re adjustment s, on proposa una coreografía entesa com a hipertext. L’engranatge coreogràfic, va concadenant imatges que es solapen i recontextualitzen els tres cossos de manera progressiva. Investiga com articulant la forma es va transformant el contingut. Per tal de fer la peça va crear un conjunt de partitures amb imatges icòniques feminines i masculines de la història de l’art, de la dansa, del cine, de la música, de la cultura popular i underground. Aquí va més enllà de l’abstracció formal transformant el que es reconeix i acompanyant a l’espectador a observar en els petits moments de canvi, humor i complicitat.

readjustmens1

 

Ja graduada torna a Barcelona i decideix treballar en col·laboració. Magdalena Ptasznik i ella creen entre finals de 2013 i principis de 2014 SURPLUS, un dúo on volen experimentar el veure desde i a través del cos. Ho fan a través de diferents estratègies en les que mobilitzen la percepció d’un mateix a través de com es relacionen amb l’altre. Relacionen el mirar en percebre’s i sempre inclouen l’altre en l’experiència pròpia. Es perceben com a un sol cos en diferents pràctiques perceptuals en moviment que volen sacsejar la mirada de l’espectador i fer-lo actiu en l’experiècia d’observar. Així com també expandir la percepció del cos, i les potencialitats de la nostra relació per tal de desfixar com mirem i generar una experiència perceptiva als espectadors.

surplus2

 

En 2015 juntament amb Carles Casallachs formen la companyia Abast Elàstic, una plataforma on expandir els límits de la dansa cap a altres territoris i arribar a un públic més ampli. El mateix any Fira Tàrrega els sel·lecciona dins del programa de Suport a la Creació 2015 amb el seu treball A.U.R.A., amb l’Antic Teatre fent la producció. Amb A.U.R.A., el que volen és generar una experiència col·lectiva. Però no per això sacrifiquen el tipus d’estratègies que els interessen sinó que exploren altres llenguatges a part de la dansa per conduir-se a la fita (el text, els visuals, la música). S’acosten als espectadors no només demanant participació directa en l’espectacle, també ho fan amb la temàtica que tracten; l’aura, les teràpies, el cult al cos, les xarxes socials i les dependències a aquestes. Es reflecteixen amb allò que qüestionen, juguen amb l’absurd, despullant molt el format i cuidant tots els aspectes formals. Es mostren a l’hora inocents i àcids per mostrar un imaginari extrany, kitsch, artificial incloent-hi al públic. El primordial és el diàleg amb el públic desde principi a fi i, com realitat i ficció es dilueixen de la mateixa manera que ho fan la incomoditat i la diversió.
Aura-11b

 

Ha presentat el seu treball coreogràfic internacionalment; a Estats Units –Re adjutment s al Movement Research en Judson Church-, Polònia –SURPLUS al Theater Institue de Varsòvia i al Centre per la Cultura de Lublin-, Alemanya –Re adjutment s a Ufferstudios-, Holanda –Re adjutment s a Frascati Theater de Amsterdam i a Volkspaleis de la West Gallery de La Haia-, i a Espanya –SURPLUS al MACBA es viu, 2016, a la Mostra Insitu 2015, a l’Arts Santa Mónica de Barcelona, a l’Antic Teatre al 2014; A.U.R.A. a l’Antic Teatre al 2016, a Dansa Ara a La Pedrera 2015, a Fira Tàrrega 2015.

Han contribuit a desenvolupar la seva labor coreogràfica: Bruno Listopad, Katerina Bakatsaki, Jeanine Durning, Lisa Vereertbrugghen, Marta Ziolek, Magdalena Ptasznik, Carles Casallachs, entre d’altres.

Li interessa crear col·laborativament i participar en processos d’altres creadors en rols diversos. Ha treballat com a performer per a Deborah Hay, Benoit Lachambre, Ann Liv Young, Marta Ziolek, Magdalena Ptasznik, Quim Bigas, Olga Tsvetkova, del seu propi treball en solitari, amb altra gent i també ha treballat únicament com a coreògrafa en el seu treball.

En 2014 és guardonada amb la prestigiosa beca Danceweb.

Rep cursos de: Ko Murobushi, La Ribot, Emmanuelle Huyn, Mathilde Monnier, Jonathan Burroughs, Mattheo Fargion, Trajell Harral, Miguel Gutierrez, Robert Steijn, Susan Rethorst, Kirstie Simson, Jeremy Nelson, Quim Pujol, Lisa Hinterreithner, Germaine Acogny, David Zambrano, Igor Dobricic, Bojana Cvejic, Jeanine Durning, Keren Levi, Katerina Bakatsaki, Martin Nachbar, Ria Higler, Gonnie Heggen, entre d’altres.

En 2016 entra a formar part del col·lectiu ARTAS de La Poderosa, espai per a la dansa i els seus contaminants. Com a artista resident enceta un nou treball coreogràfic on investigarà el format de sólo i coral en el projecte Simulacres.

happiness

 

 

Recentment s’interessa per la pedagogía atreta per aprofundir i processar eines metodològiques que agrupen les diferents pràctiques corporals que ha anat desenvolupant els darrers anys.

 

 

+info: marinacolomina@gmail.com

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s